logo rainbow small
Watersley

(Pensionado Verslag)

Vanmorgen 14 rijders die op het Hingen klaar stonden voor een rit. Het vertrekken kostte enige moeite want het leek er op dat het voor niemand zo nodig moest. Sef doorbrak de ban en vertrok maar toen nog bleven er een aantal staan kleppen en hadden niet eens in de gaten dat Sef het Hingen al lang en breed achter zich had liggen.

Pas aan het einde van de Daalweg sloten de laatsten aan en werden we één groep. Voor ons uit fietste een groepje bestaande uit met oude bekenden (Koos, Pieter, Lex en nog iemand) maar hun fietsten naar de Haesselaarsweg waar wij naar Hommelheide. Achter Hommelheide kwamen we groep Jans weer tegen die nu richting Susteren fietsen en wij richting Bos en Broek.

Bij Aan Rijens staken we de grens over maar fietsten niet rechtdoor naar Havert maar sloegen op de eerste kruising rechtsaf naar Schalbruch. Daar staken we via de binnenweg door naar Isenbruch. Hier kwamen we groep Jans weer tegen en enkele tellen later konden we ook nog eens naar Steven B zwaaiden die op de elektrische fiets ook een tochtje maakte nu hij nog herstellende is van de breuk.

Via Millen, Tuddern en Wehr doemde Hillensberg voor ons op maar de klim lieten we voor wat het was en het ging door het veld naar Bingelrade en dan naar Viel. Hier werd een slappe helling richting Doenrade genomen. Bovenaan wel even wachten tot Geert ook weer aansloot.

Vanaf Doenrade dan de veldweg naar Watersley waar we niet onderlangs naar de Middenweg fietsten maar Sef ons nog even omhoog liet fietsen langs het verblijf waar de fietstalenten huizen. Direct daarna gaat het ook weer omlaag en daarbij lopen de snelheden nog aardig op…..

…..onderaan is een blinde bocht naar rechts en hier ging het fout. Een tegemoet komende taxibus en John konden elkaar niet ontwijken. Gelukkig hebben ze elkaar alleen geschampt en was het niet frontaal, dan waren de gevolgen veel ernstiger geweest. John zelf kwam er vanaf met een flink ei op zijn elleboog en verder was er alleen wat materiële schade aan de taxi.

Terwijl we daar stonden nam een dame in UAE teamkleding dezelfde bocht ook op hoge snelheid……

Het invullen van het schadeformulier nam wat tijd in beslag en intussen werd al eens omhoog gekeken of er al iets te zien was van de bui die zou overtrekken. Er gingen stemmen op om nu maar, gezien de verloren tijd en de dreigende bui etc etc, dan maar via Sittard rechtstreeks huiswaarts te fietsen en de rit effectief af te breken.

Annie en Huib vonden het dan wel een erg kort tochtje worden en draaiden af naar Munstergeleen en fietsten zo over Enighausen, Limbricht, Holtum en Dieteren naar huis.

Strava leert dat een aantal hun besluit om rechtstreeks naar huis te fietsen toch ook herzien hebben. Vanaf Sittard is men via Tuddern, Millen, Havert, Aan Reijans, aan de School naar Putbroek gefietst en dan naar Montfort. Op dat laatste stukje hebben ze nog goed gas gegeven met iets van 35 gemiddeld. Was dat om de regen voor te blijven? Of?

Pedalisten van dienst waren: Rene B, Piet C, Geert C, Sef L, Wiel L, Chris R, Jo Sc, Huib S, Ton S, Jo St, Henk S, Annie vd V, Har vd V, John W.