Lek(ker) gefietst

De wind blies stevig uit de zuid-west hoek en dan willen we toch graag de trambaan opzoeken voor enige beschutting, vandaag dus ook, ook de route stond daardoor min of meer mee vast: Mechelseheide en Zutendaal. De route is vaak genoeg gereden en beschreven zodat we er hier niet meer veel woorden aan vuil maken. Echter helemaal probleemloos verliep de rit niet.

In Maaseik had Huib een lekke achterband op de Tweede Straat in Maaseik. Een stukje ijzer(draad) had zich via de buitenband een weg naar de binnenband gezocht en gevonden. Mat inspecteerde de buitenband en trof het stuk ijzerwaar aan. Het lukt niet goed om het te verwijderen en Mat besloot er letterlijk de tanden (zijn tanden) er in te zetten en dat lukte.

In de afzink, over het slechte fietspad, van Bessemer naar Rekem was Henk het haasje (of het Heesje?). Een gat in het asfalt zorgde voor een stootlek, het leek eerst alleen het achterwiel te zijn maar zijn voorwiel bleek ook lek. Nadat beide wielen gefixed waren konden we verder. Maar voor Henk was de gifbeker nog niet leeg.

In het Limbrichter bos lag nog een gat in de weg op Henk te wachten en werd lek nummer 3 gecreĆ«erd. Indachtig de SUIST gedachte lieten we ons door Henk niet wegsturen en dat was maar goed ook. De twee reserve banden waren op en aangezien hij wel erg hoge velgen heeft waarin binnenbanden moeten met ventielen van 80mm was goede raad duur want die heeft verder niemand. De ventiel van 60mm lengte stak maar net zijn kop boven het velg gat uit maar de handpomp kreeg er geen vat op (en ook de CO2 pomp niet). Reddende engel was Geert die een verloopnippel van Presta naar “Hollands ventiel” in de strijd wierp. Die kreeg wel net vat op het ventiel en daar paste de CO2 pomp ook op en zo kon de band opgepompt worden.

Steven B, Hay B, Piet C, Geert C, Har F, Henk v G, Henk H, Wil v M, Mat P, Chris R, Huib S, Ton S, Henk S en Annie vd V werden geturfd voor de presentielijst en elk krijgt een 85km gecrediteerd.

0 0 stemmen
Waardering
0 Commentaren
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

0|55